About







Royal Caballito is a clothing brand founded in 2012 by photo curator and art historian turned designer, Diana Saldaña. After living abroad for several years – in Paris, Los Angeles, Rome, London, Edinburgh and Birmingham – and carrying all along her background experience from creating her own jewelry label (La Cometa Lab.), on her return to hometown Madrid she decided to get new training and start experimenting with pattern and textile design, now determined to create the clothes she had always longed for.

The collections by Royal Caballito are made with the utmost care using only high quality natural fabrics. In recognition of artisan work and the love for all handmade things, each piece is produced in small professional workshops in Spain with the aspiration to remain sustainable and timeless. The resulting pieces are delicate, whimsical and comfortable garments, which allow one’s imagination to run wild as they transform into an extension of the person wearing it.

The name of the brand is an English and Spanish compound blend from the multicultural upbringing of the designer: Caballito means “little horse” and, together with Royal, they make reference to the aesthetic of the early century carrousels. The nostalgic associations of these merry-go-rounds with childlike spirit, from summer fairs to the circus world – including poetry, naivety, playing and the world of dreams – are all expressive signs associated with the brand.



Royal Caballito es la marca de ropa fundada en 2012 por Diana Saldaña, comisaria de fotografía e historiadora del arte reconvertida en diseñadora. Tras múltiples años viviendo en el extranjero -París, Los Ángeles, Roma, Londres, Edimburgo, y Birmingham-, a su vuelta a Madrid decide formarse en El Estudio de La Casita de Wendy y, aportando su conocimiento previo detrás de (La Cometa Lab.), poder comenzar a experimentar con otra de sus pasiones, el diseño de textiles, con el fin de crear con ellos la ropa que siempre había soñado. 

Las colecciones de Royal Caballito están hechas con el mayor cuidado y usando tejidos naturales de la más alta calidad. En una reivindicación de lo artesanal y del amor por lo hecho a mano, cada pieza es producida en pequeños talleres de España, aspirando a perdurar en el tiempo y ser sostenibles. El resultado son trajes delicados, minimalistas y cómodos, que quieren dar alas a la imaginación y que cada pieza se convierta en una extensión de la personalidad de la que lo lleva. 


El nombre es un guiño velado a la estética de los carruseles de principios de s.XX y su asociación nostálgica al espíritu de la infancia, de las verbenas y del mundo del circo: la poesía, la ingenuidad, el juego y el mundo de los sueños – signos expresivos todos ellos asociados a la marca. 




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